Pagina's

vrijdag 26 december 2014

Kerstkleedje voor prinses

Als naaiende mama begin ik te merken dat prinsesje toch wat verwend wordt wat kleren betreft. Het is precies niet meer aanvaardbaar dat ze 2 keer hetzelfde aandoet. En eigenlijk doe ik het mezelf dan gewoon aan, maar wat doe ik het toch graag. En elke keer opnieuw zie ik haar schitteren in alweer een nieuwe creatie. En met de feestdagen had ik het perfecte excuus om alweer een nieuw kleedje te maken, want dan mag het toch al wat meer zijn.

Met al wat meer zelfvertrouwen ging ik ditmaal voor een iets duurder stofje, dus deze keer geen stoffenspektakel, maar wel eentje van Stoffen van Leuven. Ik had al eerder gehoord dat ze daar goed advies geven dus ik ging ook eens kijken, en ze hadden inderdaad heel veel keus (mooi meegenomen want zover is dat niet) en ze hebben mij ook goed geholpen bij het kiezen van een stofje voor een kleedje voor prinses. Ze wezen mij met veel geduld naar de feestelijke en populaire stofjes en pasten hun advies aan naar mijn wensen en uiteindelijk belandden we bij een stofje van Michael Miller. Donker bruin met witte bloemetjes.

Ik nam opnieuw het patroontje van New Look 6879 voor het bovenpand. Dat past haar perfect. Voor de rok maakte ik 3 plooien in het voorpand en 2 in het achterpand want deze keer wou ik eens geen rimpelrokje. En om het helemaal af te werken nam ik de flap van het kleedje uit SVDZ. Er ging opnieuw een blinde rits in (vergeet ik dan toch niet om de print te laten doorlopen!!!) en deze keer werd enkel het bovenstukje gevoerd.

En prinses die straalde alweer:



Helemaal perfect om Kerstavond te vieren bij de schoonfamilie
 




Mijn kleedje werd ook zelfgemaakt maar daarover later meer ;-)
 
En natuurlijk ook perfect om Kerstmis zelf te vieren bij mijn ouders
 


Het setje werd afgewerkt met een oker truitje van JBC, bruine broekkousen van JBC en een ketting van Veritas (dat vond ik veeeeeel te schattig om te laten liggen)

Hoe ik de blinde rits heb ingenaaid kan je nalezen op http://lilaroosje.blogspot.be/2014/12/blinde-ritsen.html Misschien niet helemaal hoe het hoort maar zo lukt het voor mij toch elke keer.

En bij deze is de mama weer heel fier over haar kleine prinsesje

Patroon: combinatie New Look 6879, SVDZ
Stof: Michael Miller van Stoffen van Leuven
Accesoires: JBC en Veritas
 
 

4 opmerkingen:

  1. Heel mooi stofje en leuk modelleke, zowel het kleedje als je dochter ;o) Leuk! Ben via FB hier terecht gekomen! Leuke blog!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt! Voor mij is ze natuurlijk de allermooiste prinses en daar doe je natuurlijk alles voor. Ik ben blij dat je het hier leuk vindt, kom gerust nog eens langs ;-)

      Verwijderen
  2. Wauw wat een mooie outfit!
    Knap!

    Vele creatieve groetjes,
    Het veritas-team

    BeantwoordenVerwijderen