Pagina's

woensdag 8 oktober 2014

Mijn Fauve top uit LMV

Als de nieuwe LMV net uit was, hoorde ik nogal wat negatieve reacties over wat erin stond. Ik vond het echter wél mooi, al waren er wel veel dingen waar ik nog schrik voor hem om er ook effectief mee te beginnen. 

Wat me wel aansprak om direct te maken was de Fauve top. Toen ik onlangs in modecoupon in St.-Niklaas was, vond ik daar een stof waar ik direct verliefd op was, en voor het eerst ging een projectje voor mezelf eens echt vooruit. Deze top is echt zo snel te maken en echt helemaal niet moeilijk!

Dit is het resultaat:




Ik ben er echt super fier op, ook al is het een eenvoudig model. 

De stof die ik gebruikte is nogal dik en stevig maar er zit toch een lichte stretch in. De naden werden dan ook met de overlock gehecht en de onderste zoom met een tweelingnaald. 

Als ik dan iets zou moeten veranderen dan zou ik het de volgende keer toch een maatje kleiner maken. 

Als jullie hem zouden maken wil ik toch nog even een tip meegeven. De stikkingen vooraan die het frulletje maken mogen iets hoger komen zodat het iets mooier blijft staan, het beleg mag iets breder zodat je het einde ervan niet kan zien, en als je hem langer wil maken zijn een paar cm echt voldoende (ik heb hem 2 cm verlengd en zo vind ik het eigenlijk goed voor mijn lengte).

Stof: modecoupon
Beleg: stof per meter uit Veritas
Trui: JBC

3 opmerkingen:

  1. Wat een leuke top!
    Dat heb je knap gedaan.

    Vele creatieve groetjes,
    Het Veritas-team

    BeantwoordenVerwijderen
  2. merci voor jouw tips!!! Ik ben bezig met mijn versie..... Jij maakte er een supertopje van!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt Majella. Hopelijk heb je wat aan mijn tips, en post gerust het resultaat. Ik ben benieuwd om te zien wat jij ervan gemaakt hebt ;-)

      Verwijderen