Pagina's

maandag 22 september 2014

Getest en goedgekeurd!

Wat zeggen ze ook alweer over mama's? Dat ze zichzelf na hun kinderen laten komen? Wel hier is dat niet anders. Al meer dan een maand geleden zag ik een stofje liggen bij modecoupon en daar zag ik direct een kleedje in voor mezelf. Ik had al een patroon getest, nu tijd voor een mooie stof. En toen zag ik een oproep op Facebook: testers gezocht!

Mijn kleedje werd voor de zoveelste keer opzij geschoven, en een nieuw project voor prinses werd gestart. Ondertussen al het vijfde sinds ik mijn stofje ben beginnen bewerken! Maar ik voelde mij eigenlijk wel een beetje vereerd dat ik mee mocht testen. Ook al is dat misschien niet zo heel speciaal, voor mij dus wel. Dus ik zou mijn woord houden en prinses zou deze week een nieuw kleedje krijgen, volgens een opgelegd patroon weliswaar.

Het patroontje komt van http://siskobymieke.blogspot.be/ . Ik veronderstel dat ze het patroon wel zal delen eenmaal de testresultaten binnen zijn. Bij mij was het alleszins geslaagd. Het patroon printen, uitknippen en samenkleven ging vlot, het overzetten op de stof nog vlotter, en bij het ineenzetten van het kleedje ben ik ook niet echt op problemen gestoten. Een ideaal kleedje voor een beginner die net iets meer wil dan een simpel A-lijntje.

Er werd ons aangeraden om een restje stof te gebruiken omdat ze niet zeker was of het wel ging kloppen. Na wat rommelen in mijn stoffenkast vond ik een turquoise stofje dat ik ooit had gekocht op het stoffenspektakel. Voor het beleg gebruikte ik een lichtblauw stofje met bloemetjes (een miskoop eigenlijk, het is echt prinses haar kleur niet, maar aan de binnenkant stoort dat niet ;-) ) en na wat verder snuisteren in mijn naaimand vond ik nog wat mintgreen paspel en bijbehorende kamsnaps. Eens geen blinde rits dus. Het mag al eens wat anders zijn...

Ook al verliep het naaien zelf heel vlotjes, ik heb er toch een hele week voor nodig gehad om het in elkaar te steken, maar dat ligt geheel aan mezelf. Een veel te druk schema geeft niet veel naairuimte meer dus moest ik het met een half uurtje maximum per dag stellen en soms kon ik zelfs helemaal niet. Ik begon mijn machientje al bijna te missen! Als je echt kan doorwerken heb je het zeker op een paar uurtjes af.

Dit is het resultaat:


En natuurlijk ook de achterkant:



En natuurlijk ook de aan-foto's



Echte diva-streken, het haar MOET mooi liggen :-D



Zo goed?



Perfect!

Heel erg trots ben ik niet omdat ik een beetje rommelig gewerkt heb deze keer. Ik kan echt beter. Foei! Tijdsgebrek zou zelfs geen excuus mogen zijn. Maar zoals gezegd: dit was een oefenstofje, in een mooi stofje zal ik dan wat meer tijd voorzien.

En het mag gezegd: siskobymieke heeft dit goed gedaan. Mooi patroontje! Ideaal voor baby's en jonge peuters. Persoonlijk vind ik dat prinses dit soort kleedje een beetje aan het ontgroeien is, maar als er nog een dochtertje volgt, dan weet ik wat gemaakt :-D

Stofjes: stoffenspektakel
Paspel: veritas
Kamsnaps

Geen opmerkingen:

Een reactie posten