Pagina's

vrijdag 5 september 2014

Mevrouw walvis

Toen ik ooit mijn eerste steken naaide, heb eens een knuffeltje gemaakt voor prinses: mevrouw walvis. Gratis patroontje van op internet genomen, een beetje witte fleece, een restje stof van haar verjaardagskroontje en we konden eraan beginnen.

Al snel bleek dat het stikken zelf niet zo eenvoudig was, en vooral die kromme lijnen, maar uiteindelijk werd mevrouw walvis dan toch "geboren". 




Ik was zo fier als een gieter dat ik een knuffeltje had gemaakt voor prinses. En prinses? Zij zag dat ding liefst zo snel mogelijk verdwijnen...

Hoe vaak ik dat knuffeltje snachts niet bij mij heb gelegd om het mijn geur te geven, of er zelf mee begon te spelen om interesse te wekken... Het hielp niet, prinses wou er niet van weten. 

Tot vorige week. Ik vond even haar slaapknuffel niet voor haar dutje en mevrouw walvis lag dicht bij de hand. Dus werd mevrouw walvis noodgedwongen de slaapknuffel. 

Sinds dat dutje is alles veranderd en zijn ze dikke vrienden. Mevrouw walvis mag overal mee en krijgt zelfs een ereplaats in haar zeteltje bij de rest van haar lievelingsknuffels. En bij bedtijd gaat mevrouw walvis nu steevast mee slapen. 




Zalig dat ze eindelijk vriendjes zijn geworden...

Patroon: http://googiemomma.blogspot.be/2013/03/a-whale-of-awhale-free-pattern.html

Geen opmerkingen:

Een reactie posten