Pagina's

zaterdag 2 januari 2016

Slimme bloemen

Ik hou wel van dat kleur in huis en al zeker als dat met een bloemetje kan. Maar niet eender wat natuurlijk. Een orchidee doet het altijd wel goed bij mij, eender welke variant. En zo heb ik er al een aantal verzameld over de laatste jaren. En wat valt mij nu steeds vaker op? Die planten weten volgens mij wanneer ze in bloei moeten staan... Zo stonden ze in volle bloei bij de geboorte van prinses (heel handig met al die babybezoekjes), bij feestjes staan ze hier ook altijd mooi te blinken,... Maar er is een uitzondering. Eentje wil niet meedoen. Tot nu althans want net voor kerst zagen we de knopjes komen en ondertussen staan er voor de eerste sinds ik die plant heb, nieuwe bloemetjes aan. Net op tijd voor de feesten dus. Wat heb ik toch slimme planten...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten