Pagina's

maandag 4 januari 2016

Sew feestelijk

Met Kerst en Nieuwjaar achter de rug, komt ons leventje langzaamaan terug op zijn normale ritme. De feest-outfits zijn af, de cadeautjes zijn af, en dit alles mag nu dus ook gedeeld worden.



We beginnen met prinsesje. Het stofje voor haar kleedje had ik al vrij lang (lees: enkele weken), maar ik was mijn gewoonlijke patroon wat beu en wou eigenlijk eens iets anders doen. Maar wat... De tijd drong en zonder printer kon ik mijn nieuw patroon van Straight Grain dus ook niet printen. Mijn oog viel uiteindelijk op iets uit SVDHZ1. Een jurkje met wat paspel in verwerkt en een soort van kieuwen op de zijkant. Dat gaf wel een leuk effect. Wegens stof tekort voor een speelsere rok, koos ik noodgedwongen voor het A-lijn model, maar niet getreurd, dit gaat prinsesje uitstekend af.


Hier is ze net een poging aan het doen tot het opzeggen van haar nieuwjaarsbrief. Zo schattig!!!








Voor mij besloot ik de Lora-jurk te maken, zoals zovelen voor mij. Ik heb er soms een hekel aan om te maken wat zovelen al gemaakt hebben, maar als iets goed is, dan is het gewoon goed. En ook hier geen uitzondering, want zonder aanpassingen zat de jurk mij als gegoten. Ik heb trouwens nog nooit zoveel complimentjes gekregen over een outfit als over deze (zelfs niet over gekochte zaken!!!). Ik was er even niet goed van.








Natuurlijk heb ik wel mijn best gedaan om de outfit af te maken en heb ik een poging gedaan om mijn haar te doen. Mijn zus trouwt deze zomer in Zweden en zonder kapper bij de hand, moet ik wel oefenen. Maar dat is een heel ander verhaal.



De meter van prinses kreeg natuurlijk ook een zelfgemaakt cadeau. Ze vroeg mij een warme trui en of we eens samen achter stof wilden gaan kijken. Uiteindelijk annuleerde ze dat plan, maar zonder dat ze het wist werd de warme trui wel gemaakt uit zachte polar fleece.



Gelukkig vond ze hem mooi, want dat is altijd wat bang afwachten als je iets maakt voor een ander. Alleen nog wat warm, zei ze... Maar de kou komt wel nog. Is het niet dit jaar, dan volgend jaar. Een warme trui komt altijd wel van pas.

En nu de rust is teruggekeerd, viel ik een beetje in een leeg gat. Tot ik besefte dat ons prinsesje morgen haar pop mag meenemen naar school voor het thema "baby". Zou ik niet nog snel even wat in elkaar steken om mee te geven? Nog nooit gedaan zo'n poppenkleertjes maken, maar ik had wel nog ergens een patroontje liggen van McCall's. Er werd geknipt en genaaid en in no time had haar pop een nieuwe outfit, volledig assorti met haar feestoutfit (die ze nu gewoon op school mag afdragen).












En hoe moe ik mij ook voel na die feesten, ik zit alweer te popelen om aan het volgende project te beginnen :-)



Geen opmerkingen:

Een reactie posten