Pagina's

dinsdag 13 oktober 2015

Hoe doen jullie het?

Een stappenplan volgen is niet mijn sterke kant. Het is al van als ik nog een klein kindje was dat ik dingen creëerde zonder te kijken hoe het moest. Soms met succes en andere keren dan weer niet. Maar begrijpend lezen was dan ook niet mijn ding dus de uitleg lezen kwam er niet van.

Nu moet ik eerlijk toegeven dat er nog niet veel veranderd is: ik begin nog altijd zomaar aan een project zonder te lezen hoe het moet. Bij LMV is de foto uitleg natuurlijk extra handig, maar op de foto's staat natuurlijk niet alles.

Als je natuurlijk veel kleedjes maakt, dan weet je op den duur wel hoe het moet, en bij moeilijkere patronen lees ik de uitleg echt wel (of tenminste op de delen waarover ik struikel). Maar meestal leg ik mijn uitleg uit de weg als alles geknipt is. 

Dus ik vroeg mij nu even af hoe jullie dat doen: volgen jullie strikt het stappenplan en lezen jullie elke letter? Of kijk je eens van ver naar de uitleg of helemaal niet? En hoeveel naaiervaring heb je al? Volgens mij speelt dat ook een rol... 

Laat maar weten; ik ben benieuwd :-)