Pagina's

maandag 18 mei 2015

Massaproductie: deel 1

Weet je nog hoe ik ooit zei dat ik er geen zin in heb om hetzelfde patroon twee keer te maken? En hoe ik toen een kleedje ineens 4 keer maakte? Wel, ik deed het opnieuw. Nuja, geen 4 keer, maar 2 keer. 2 stuks vallen dan misschien wel niet onder de term massaproductie, maar het is eerder mijn hele project dat onder de term massaproctie valt, want naast de 2 stuks die ik net af heb, ligt er nog iets anders in drievoud (half)klaar. Maar meer daarover later...

Wat maakt ik dan in tweevoud? De Leather sweater van La Maison Victor. Weeral LMV... Ik weet het maar het is toch zo aangenaam werken met die boekjes. En ook al is de Leather sweater bedoeld voor jongens, hij kan ook prima voor meisjes. Al zeker als je je stofje aanpast.

Beide truien werden gemaakt uit een restje van mij. De eerste stof werd aavankelijk de Tilda-top (ook van LMV). Die top heb ik al zoveel aangehad, maar hij is helaas nog niet op de foto geraakt. Wie weet komt het er nog van. De stof is een tricot met textuur en die kocht ik op het stoffenspektakel, maar omdat ik mijn lijstje toen niet mee had, wist ik dus niet hoeveel ik nodig had, en dan kies ik voor veilig. Gelukkig dat ik hier nog een klein prinsesje heb rondlopen waar ik mijn restjes nog voor kan gebruiken. Wel jammer dat ik het een restje moet noemen, want hoewel mij Tilda-top mooi geworden is, vind ik haar trui VEEEEEEEEL mooier. Hij is alleen nog wat groot dus even een foto zonder model ;-)

 
Ik had wat moeite met het vinden van boordstof want ik had mijn hoofd gezet op muntgroen en dat vond ik in geen enkele baksteken stofwinkel. Dan maar een oproepje gelanceerd via Facebook, en kreeg te links naar enkele webshops, maar stof kopen op een webshop durf ik nog niet echt. Ik voel er nog graag aan... En dan kreeg ik de suggestie dat ik eigenlijk ook gewoon tricot kan gebruiken als boordstof, en die vond ik bij Modecoupon. Net iets meer stof van gekocht, met een beetje geluk wordt de rest deze zomer nog een kleedje voor prinses.
 
 
En ook de tweede trui kwam uit een restje. Ik maakte er onlangs een trui mee voor mezelf (http://lilaroosje.blogspot.be/2015/03/een-trui-in-een-wip.html) en met het restje nu ook voor prinses. Als ik de stof op het eerst zag, was ik er direct verliefd op, maar ondertussen heb ik er een haat-liefde verhouding mee. Ik vind de stof nog altijd fantastisch mooi, maar soms twijfel ik of het als kledingstuk wel mooi is, en dus niet te kitch ofzo is. Want zelfs voor prinses vind ik de trui op de kapstof geweldig mooi, maar op haar begin ik inees te twijfelen. Kan dit wel voor een 2-jarige peuter? Geen idee... Als ik blijf twijfelen dan wordt het een ravottrui :-D
 

Deze boordstof kwam van Veritas in die voorverpakte zakjes.

Maar helaas zijn beide truien dus nog te groot. Ze zullen deze zomer wel passen, en dat is ideaal want echt warme truien zijn het niet. Maar wel heel geschikt tegen zo'n fris zomerwindje. Wat verlang ik daar al naar... Die afkoeling op een veel te hete zomerdag... Maar ik dwaal weer af.

Ik vond het nogal raar dat de maten te groot uitvielen want alle maatjes 98 die ik voor haar maak uit LMV passen normaal perfect, maar deze dus niet. Misschien komt et omdat het patroon voorzien is voor jongens? Al zie ik niet in waarom dat een verschil zou mogen zijn. Jongens van 98 cm zijn toch even groot dan meisjes van 98cm? Of hebben die toevallig een langer torso? Toch niet op die leeftijd? Geen idee eigenlijk. Het maakt niet uit; ze verdwijnen voorlopig nog even in de kast.

En nu op naar massaproductie deel 2 ;-)

Stof trui 1: tricot met textuur: Stoffenspektakel / Boordstof (tricot): Modecoupon
Stof trui 2: gebreide stof van Modecoupon met boordstof van Veritas
Patroon: Leather sweater uit La Maison Victor


3 opmerkingen:

  1. Leuke truien en die zullen ook heel geschikt zijn voor warme herfstdagen :). Misschien willen jongens graag een wat oversided model en meisjes wat strakker en zit er daarom verschil in de maten?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hmmm... Zo had ik het nog niet bekeken. Zou idd kunnen :-)

      Verwijderen
  2. Het zijn beide echt heel leuke truien.
    Een 2-jarige kan perfect de onderste trui dragen. Met een paar toffe sneakertjes eronder heeft ze een hele coole outfit.

    Creatieve groetjes,
    Het hele Veritas-team

    BeantwoordenVerwijderen