Pagina's

dinsdag 1 december 2015

Klaar voor de winter

De dagen worden wat kouder, en stilletjes aan begint het door te dringen dat de herfst gedaan is, en de winter gaat beginnen. Nog gauw wat stofjes gaan kopen, en we konden beginnen aan de wintercollectie. Alleen nog een patroontje zoeken...

Ik ben helemaal weg van LMV, maar ook zoveel anderen, en soms heb ik de indruk dat we met z'n allen gewoon hetzelfde maken, en vind ik dat we onze eigenheid een beetje verliezen. Dus nu wilde ik eens wat anders, maar wat?

Na lang zoeken, bladerde ik toevallig door de laatste versie van My Image. Ik had er wel al eerder boekjes van gekocht, maar nog nooit iets van gemaakt, maar in de winterversie van 2015/2016 stonden een aantal mooie truipatronen, dus waarom niet? Na wat bladeren besloot ik eerst M1562 te maken met een okergeel gebreide stof. Het patroontje werd overgetekend en in no time zat de trui in elkaar. De instructies werden naar goede gewoonte weer overgeslaan, maar de trui wijst zichzelf uit. En zo werd mijn eerste winterstuk realiteit:


Zo snel, gemakkelijk, en geweldig comfortabel. Het is een model met vleermuismouwen dus dat is ook wel leuk. Alleen is het niet zo getailleerd en voel ik er mij niet zo goed in dus ik denk dat het een trui voor thuis wordt. Maar niet getreurd, ik vond nog wat...

Mijn oog viel ook op een andere trui: M1558. Deze cardigan is voorzien voor een teddystof en moet gevoerd worden. Ik had een fluffy stofje liggen, maar wilde eerst voeren met fleece. Slecht idee vond mijn man, en ik moet hem gelijk geven. Ik besloot gewoon te voeren met tricot en hij is heerlijk warm. Hij is nog maar 2 weken oud, maar ik heb hem al zoveel gedragen. Zeg nu zelf: is het geen pareltje?


De stof heeft een zwart/witte basis en er zitten overal pluisjes in een transparantje blinkende stof, en een oud roze pluisdraad. Heerlijk knuffelig en zalig warm. Een voering in fleece ging echt veel te warm zijn.

Nu was ik zo weg van deze cardigan, dat ik direct besloot om er nog eentje te maken. Deze keer niet pluizig, maar eerder wat strak:


De stof is oud roze met een gouden glinstering op een zwarte basis. Ook dit model werd gevoerd met tricot (met dank aan de naai-juf, die ons leerde hoe je die hoekjes mooi afwerkt):



En in tegenstelling tot de 2 vorige truien, werd hier wel mijn labeltje in genaaid:




En hoewel ik helemaal niet van massaproductie houd, of van het feit dat we allemaal hetzelfde dragen, moet ik toch toegeven dat het derde exemplaar ondertussen al half in elkaar zit. Dus ja, ik pleit schuldig: ik val zelf al eens in herhaling. Zou je niet met zo'n geweldige cardigan? Ik ben er alvast helemaal weg van :-)

Natuurlijk moest ik voor mijn nieuwe truien dan nieuwe bloesjes gaan shoppen, maar dat nemen we er graag bij ;-)

Wat ik nu eigenlijk vind van My Image? Mijn maten kloppen niet zo goed als in LMV, waar ik echt geen aanpassingen aan moet doen, en moest ik de uitleg bekijken, dan zou ik de fotohandleiding wel missen, maar verder van dat vind ik het zeker een aanrader.

Patronen: My Image 11 herfst/winter 2015/2016
Stoffen: Trui 1 en 2: stoffenspektakel / Trui 3: Stoffen van Leuven
Voering: Modecoupon



2 opmerkingen:

  1. Sjiek... zoveel creaties en uniek.

    Lmv: daar hou ik ook van. Soms maak ik ook zo'n patroon dat iedereeen kiest (gewoon omdat het mooi is) en soms iets nieuws.. het is belangrijk om plezier te beleven a h naaien!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi! My image viel heel klein bij mij en ik miste inderdaad de uitleg van lmv. Ik volg dus de massa 😉.

    BeantwoordenVerwijderen