Pagina's

dinsdag 3 maart 2015

Prinsesje is 2 jaar! En dat werd gevierd...

De hele maand februari heeft in het teken gestaan van prinsesjes verjaardag en haar feestje. 2 jaar! Wat is die tijd voorbij gevlogen! Ik weet wel, iedereen zegt het, zo'n cliché, maar ik kan het zelf maar amper geloven. En in die twee jaar is er geweldig veel gebeurd. Met vallen en opstaan ben ik mama geworden en ben ik me meer en meer zo gaan voelen. En ondertussen werd mijn kleine meid een grote meid (maar voor mij toch nog altijd mijn klein meisje :-D ). Van de eerste lach, tot eerste hapje, tot omrollen, opdrukken, zitten, staan, lopen, praten,... En ik mag dat van op de eerste rij meemaken. Geweldig toch?

Nuja, afgelopen zaterdag was ze jarig, en zondag was haar verjaardagsfeestje. Veel werk en voorbereiding, en soms vraag je je af waarom je het doet, maar als ik dan zag hoe leuk ze het vond (net zoals vorig jaar trouwens) om iedereen samen te zien, die er allemaal zijn om haar te vieren... dan vergeet ik die twijfels en vragen direct, en ben ik blij dat we dat voor haar kunnen doen.

Vorig jaar was ik nog maar net begonnen met naaien en was haar kroontje al een hele opgave. Nu zijn we een jaartje verder en heb ik haar kroontje opnieuw zelf gemaakt, maar ook haar kleedje en vestje. Kijk vooral even mee ;-)

Ik begon met haar kleedje in december. Voor het bovenpand heb ik vertrouwd op het patroon van New Look 6879. Het zit haar gewoon zo goed dat ik er niet aan denk om iets anders te proberen. Eventuele aanpassingen kunnen natuurlijk altijd, maar van pasvorm is hij perfect. Voor de rok liet ik mij inspireren op de June Dress van LMV (zomer 2014). Er werd zoals altijd een blinde rits in geplaatst en voor de voering gebruikte ik een eenvoudig katoentje dat ik ooit kocht tijdens mijn allereerste stoffenspektakel. De buitenkant is fluweel van Moratex (Lebbeke).


Uit de wintereditie 2014 van LMV haalde ik de Indiana vest. Een schattig klein vestje dat het jurkje helemaal afwerkte. De stof vond ik bij stoffen van Leuven. Het lijkt op fleece, maar is eigenlijk veel hariger, dunner en pluiziger (lees: niet in de wasmachine steken want de pluis is helemaal weg!). De voering vond ik bij een overschotje van de tas die ik maakte in de naailes.


En ook de pomponnetjes maakte ik zelf en wat ben ik fier dat dit gelukt is. Ze werden bevestigd aan een touwtje dat ik vond bij Veritas.

 
 
En ja, ook haar kroontje werd gemaakt. Deze keer met een stof van Modecoupon en gouden paspel van Framalo. De pailletten vond ik bij Veritas, handig zo aan een koordje ;-) En waarom makkelijk als het ook moeilijk kan? Op het laatste nippertje besloot ik om af te werken met muntgroene paspel. Ik ben super blij met hoe het eruit ziet, want het geeft het geheel wel wat extra, maar dat doe ik dus nooit meer. Paspel heeft echt geen zin om in zulke korte bochten gedraaid te worden. En een tip: je keergat niet aan een stuk met paspel maken. Heel frustrerend!
 

Maar hoe naai je nu zo'n 2 uit pailletten op een stof? Ik had eigenlijk geen idee dus heb ik eerst de twee mooi gevormd en dan elke paillet individueel met een naaldje bevestigd om dan met de hand te naaien met gouden draad.


Goed gelukt toch? Machinaal naaien durfde ik niet. Ik had echt teveel schrik dat de pailletten zouden verplaatsen.

Maar ik doe nog wel meer dan naaien ;-) Voor prinsesje er was, bakte ik heel vaak, voornamelijk cupcakes. Sinds een paar jaar bak ik af en toe een een biscuit taart, en haar verjaardag is de perfecte gelegenheid. Vorig jaar was het een tinkerbel taart met 2 niveau's, maar dan had ik teveel overschot. Dit jaar werd het 1 niveau (vanille-citroen) en dat was nog altijd ruim voldoende. Het thema? Dora! Prinsesjes favoriete heldin :-)

 
 
Als jullie graag weten hoe ik dat gedaan heb, laat dan gerust iets weten, dan plaats ik het recept wel eens. En wat prinsesje ervan vond? Zij vond het geweldig!
 




De bloemstukjes werden ook zelf gemaakt



En naast heel wat ballonnen en slingers overal, maakt een mooie tafel het natuurlijk extra feestelijk.

 
Zo blij bij oma...


 
...en bij haar peter
 

 
Ben ik niet mooi?
 

Heb je het al gezien? Ik word later danseres :-)
 

Het kleedje is eigenlijk mouwloos, maar omdat het toch nog februari was (en dus nog niet zo heel erg warm, deed ik er gewoon een basic shirt van H&M onder aan ;-).

Met een gelukkige prinses konden we een heel geslaagd verjaardagsfeestje afsluiten. Moe en voldaan. Maar die kroon heeft toch de hele tijd op de kast gestaan :-( Maar het is haar feestje. Als zij haar goed voelt, is dat het allerbelangrijkste voor mij. En als ik dat lieve snoetje zag lachen, wist ik dat ook zij heel blij was...
 
 





2 opmerkingen:

  1. Proficiat met de mooie verjaardagsoutfit en nog een hele gelukkige verjaardag aan het prinsesje!

    Creatieve groetjes,
    Het Veritas-team

    BeantwoordenVerwijderen