Pagina's

zondag 19 juni 2016

Ik ga bouwen! Maar niet wat je denkt ;-)

Kleren maken is leuk, maar nu kriebelde het toch al een tijdje om eens iets anders te doen: een poppenhuis maken. Maar ik ken mezelf: veel plannen maar ik voer er niet veel uit. Dus vertelde ik niemand iets over mijn nieuwe plan.

Het idee bleef in mijn hoofd maar hoe begin je aan zoiets? Dus tussen het zoeken naar video's over hoe je tegels moet plaatsen (we hebben een nieuwe keuken en ik wou absoluut zelf de tegels doen. En dat is trouwens erg goed gelukt. Jeuj!) zocht ik dan maar eens naar een video over poppenhuizen maken. Het leek ineens niet meer zo moeilijk. Ik vond zelfs een bouwplan...

Enthousiast als ik was, sprak ik er mijn zus toch eens over aan. En ook zij wou er eentje maken voor haar praktijk als kinderpsycholoog. Dus we bestelden in de houtzagerij platen MDF op maat (want zelf zagen was toch een stapje te ver).

Met het slechte weer, en het gebrek aan tijd hebben de planken even opzij gelegen, maar nu zijn we er dan toch aan begonnen. Met een klokboor werden ramen gemaakt, en met een figuurzaag werden deuren uitgesneden. Het dak verlijmde ik eerder al, een vijsje hier, een vijsje daar en de ruwbouw is klaar:






Aanvankelijk was ik van plan om meer kamer te maken, maar dan werden de ruimtes te klein. Minder kamers dan maar...

En om eerlijk toe te geven ben ik wel een beetje trots op mezelf. Ik heb gezien hoe manlief met zijn ogen rolde toen ik hem mijn plan vertelde maar ondertussen sta ik hier toch maar te glunderen met mijn huisje.

Nu nog afwerken, maar ik heb nog tijd. Prinses is eigenlijk nog te klein om met poppenhuisjes te spelen dus ga ik het rustig aan doen. En als het moment daar eindelijk is, hoop ik dat ze er blij mee zal zijn...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten